FRIDAs forum
125 svar
Oh, the Feminism topic..
27 jul 18:48

Fyfan va rätt hon har. Och nu när hon brytit ner feministernas starkaste argument kan vi snälla förgöra denna hemska mansförtryckande grupp som splittrar vårt samhälle? Vad har ni för åsikter ang. videon, har hon rätt eller fel?

Och vad anser ni om feminism i allmänhet?
27 jul 18:59
Såg de första fem minutrarna. Håller inte med. Alltså, på hennes brytning hör man att hon antagligen kommer från en öststat där de har annat system. Jag har aldrig hört om att männen i Sverige jobbar mer än kvinnorna. Och jag tycker inte att hennes argument håller här.
27 jul 19:00
Och vad jag anser om feminism, jo, jag tycker att det är rätt, till en viss grad. Jag klarar inte av överdrivna feminister som inte kan ta att en man säger något litet stötande. Jag är inte feminist, bara mot sexism.
27 jul 19:04
"Jag har aldrig hört om att männen i Sverige jobbar mer än kvinnorna."

Okej du är en "syns det inte finns det inte" person? Och kolla klart på klippet helst, annars förstår man ju inte helheten i hennes argument och hon påpekar ett flertal bra saker som feministerna inte låtsas om.
27 jul 19:07
Jag kollade på hela. Jag håller väl med om det hon sa, det allra mesta.
27 jul 19:26
Hah, hon är ju inte någon nobelpristagare direkt. Problemet är ju egentligen könsrollerna - något som hon inte ens berörde.
27 jul 19:36
Valo, något fel på vanliga människor? Och beskriv det riktiga problemet då, vad är det som är så otroligt orättvist för kvinnor i dagens samhälle (bortse från mellanöstern och sådant då deras verklighet inte är våran verklighet) då?
27 jul 19:39
Sa ju det, könsrollerna. Orättvist för båda könen, och för dem där könet inte bestämts.
27 jul 19:42
Men jag menade ju självklart att du skulle utveckla. Vad är det som är så otroligt orättvist för kvinnor i dagens samhälle? "könsrollerna" som svar säger mig ingenting.
27 jul 19:45
Googla 'genusvetenskap' , för om du inte är intresserad så orkar jag inte heller förklara. Bättre att du har lite "baskunskaper" så vi kan diskutera utefter det.
FRIDAmedlem
Användarnamn
Lösenord
Bli FRIDAmedlem nu! »
Glömt lösenordet? »
Övrigt
Har du några kroppsnojor?
Nu när det är sommar och sol är det många som nojor och ojar över sina kroppskomplex. Har du några k... Läs vidare »
Sex & Kärlek
Fråga Kim
Kim svarar på dina frågor om hur killar tänker och fungerar. Skicka din fråga till honom genom att a... Läs vidare »