FRIDAs forum
7 svar
Hur stor risk?
29 jul 21:10
Hej,
Jag äter p-piller glömde dock att ta det i förrgår med tog det igår så fort jag kom på att jag glömt..

Idag hade jag och min pojkvän sex, han kom dock aldrig i mig.. Är det ändå stor risk att jag är gravid?
29 jul 21:29
Jag tror inte att det är så stor risk..

Visst att man kan bli gravid på försats men du är ju inte helt oskyddad..
Jag kan inte alls med hur det funkar med p-piller, någon annan får ta den biten :P
29 jul 21:51
Nej jag vet.. Jag överreagerar alltid!
Men jag vill ju vara säker..
Någon som har gjort samma?
30 jul 01:11
Beror lite på vart i menscykeln det glömda pillret är.
I vilket fall så har du ingen större anledning till sådan oro, du har liksom 12h på dig att ta pillret. Och om han dessutom inte kom i dig så är chansen väldigt liten.
Så oroa dig inte.
31 jul 02:43
hm.. fattar inte ett piss av p-piller och sånt skit tydligen.. ;o
1 aug 13:56
det är en liten risk, men den finns.
har det gått mindre än 72 h borde du gå till um och få ett akut p-piller.
annars är det bara att vänta 3 veckor på att få göra ett grav. test, och hoppas på att det visar negativt.
gör som jag; glömt p-piller, använd kondom.
1 aug 16:19
Det är ingen fara alls.
Har redan haft kontakt med dem, eftersom att jag tog mitt piller så fort ja kom på det vilket var 14 timmar efter vad jag egentligen skulle tagit så är det ingen fara.

Jag vet att jag skulle använt kondom, man kan alltid vara eftersmart.
3 aug 01:44
oj tur att det inte va nån fara. men jag tror alla överreagerar lite, ok klart det är en risk och så beror det nog på hur fertil man är. Jag äter ceracette och har gjort det i 1,5 år. Jag har glömt många gånger och som mest under 4 dagarm jag har fortfarande inte blivit gravid. Men det beror nog oxå på vilka piller man knaprar oxå!!!
FRIDAmedlem
Användarnamn
Lösenord
Bli FRIDAmedlem nu! »
Glömt lösenordet? »
Kändisar
– Det här är mina bästa sommartips!
Den 21 april släpper Lovestoned sitt debutalbum Rising love. FRIDA passade på att ta ett snack med s... Läs vidare »
Övrigt
Har du några kroppsnojor?
Nu när det är sommar och sol är det många som nojor och ojar över sina kroppskomplex. Har du några k... Läs vidare »